Archiwum grudzień 2016


Otwieramy wypożyczalnię samochodów w Olsztynie...
15 grudnia 2016, 10:40

Wypożyczalnia samochodów: wpływ na czterech kółkach

 

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest wspaniałe. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają Wypożyczalnia samochodów Olsztyn .

 

Wypożyczalnia samochodów więc w polskim regionu ciągle biznes mało popularny. Wśród rodaków pokutuje mit, że na wypożyczenie auta być tylko najbogatszych, i żeby uruchomić taką praca, wskazane są duże nakłady, które mogą się absolutnie nie zwrócić. Tymczasem Polska to zbyt z trudnym potencjałem.

 

Prowadzenie wypożyczalni samochodów rozpoczęło się opłacać, gdy Nasza podeszłam do Grup Europejskiej, a granice zostały otwarte. Dzięki temu polski świat zaczęło odwiedzać jeszcze bardzo turystów, a wtedy oczywiście oni są samym z silników napędowych tego biznesu.

– Konkurencja na naszym targu istnieje faktycznie duża. Panuje na nim trochę ważnych międzynarodowych firm, m.in. Avis Rent a Car, Herz czy Europcar, jednakże nie brakuje również mniejszych wypożyczalni o zasięgu lokalnym – mówi Katarzyna Dobrzyńska, menedżer ds. marketingu i PR w spółce Avis. – Wystarczy jednak spojrzeć chociażby na rzecz w Niemczech by stwierdzić, że na polskim rynku można również dużo zdziałać. Na 80 mln mieszkańców Avis Niemcy posiada flotę ponad 15 tys. samochodów. W Polsce, przy ok. 40 mln ludzi, Avis dysponuje flotą 1,5 tys. pojazdów dodatkowo jest wtedy najzdrowsza w Polsce flota w wynajmie średnioterminowym, więc od 1 do 12 miesięcy.

 

Auto dla turysty

 

Uruchomienie wypożyczalni samochodów zaczęło się dawać w okresie przystąpienia Polski do Grup Europejskiej i zaczęcia granic dla ludzi pozostałych krajów Wspólnoty. Dzięki temu polski świat zaczęło odwiedzać coraz dobrze turystów, zaś wtedy dziś turystyka jest pewnym z względów napędowych tego biznesu. Pozytywny wpływ na część posiadało więcej wpisanie do Własny tanich linii lotniczych.

 

Drugim filarem, na którym własną energię opierają wypożyczalnie samochodów, są klienci biznesowi. Firmy wypożyczają pojazdy dla własnych pracowników, a także dla pracowników, którzy powodują interesy w innym mieście. Koszty wynajęcia auta są prostsze niż np. koszty pracowniczych taksówek. Oprócz wynajmu krótkoterminowego, popularny wśród nazw jest więcej tzw. wynajem średniookresowy, który występuje kilka miesięcy Wynajem aut Olsztyn . Czerpią spośród niego firmy, jakie w szybkim okresie muszą dokonać flotę samochodów daną do obsługi konkretnego programu w wyznaczonym czasie. Dzięki temuż nie muszą ponosić dużych kosztów zakupu nowych pojazdów natomiast nie muszą prowadzić ich, kiedy projekt zostanie już zrealizowany.

 

Ale najistotniejsi są tzw. klienci assistance, czyli firmy ubezpieczeniowe, które wynajmują auta jako pojazdy zastępcze dla naszych podopiecznych.

– O ile w wypadku klientów turystycznych popyt stanowi w pełnej mierze sezonowy, zatem na targu aut zastępczych (assistance), pomimo nieznacznych wahań, prowadzący wypożyczalnię może tworzyć na w wagę stabilny poziom zleceń – mówi Łukasz Mozolewski, specjalista ds. sieci wynajmu krótkoterminowego Global Rent a Car. – Jednak zgodę z operatorami assistance łatwiej jest nawiązać zdrowym i bogatym wypożyczalniom. Zatem warto poznać dołączenie do sieci franczyzowej, bo wtedy zapewnia nie tylko dostęp do floty pojazdów, a przede wszystkim stały napływ zleceń typu assistance.

 

Samochód z lotniska

 

Wypożyczalnie samochodów najczęściej pracują w strefach lotnisk lub dworców kolejowych, tylko na wypożyczy samochodów można korzystać chociażby w miastach będących niewiele niż 100 tys. mieszkańców, bo konkurencja w takich pomieszczeniach jest bardzo mniejsza. Poza tymże w niższych miastach szybko znaleźć miejsce na parking, który powinien spotykać się w swym sąsiedztwie biura.

 

– Parking winien stanowić ograniczony i kontrolowany. Warto te nawiązać zgodę z myjnią, bo standardem jest, by przed każdym wydaniem pojazd został umyty – tłumaczy Łukasz Mozolewski.

 

Ilość i stan zróżnicowania floty spowodowane są przede wszystkim popytem na dane pojazdy, natomiast ten chce od środki polskiego rynku. Kompletując flotę trzeba i wziąć pod uwagę grupę docelową, do jakiej skierowane będą bliskie usługi. Klienci instytucjonalni oraz turyści poszukują samochodów zdrowszych również bardziej atrakcyjnych, takich jak np. Ford Mondeo, czy Toyota Avensis. Wśród klientów jednych największą popularnością cieszą się auta z klasy ekonomicznej – Toyota Yaris i Opel Corsa.

 

– Rozpoczynając działalność warto zaopatrzyć się najpierw w pewien, dwa pojazdy z wszystkiego wielkiego segmentu, a flotę rozbudowywać dopiero w momencie, kiedy poznamy rynek i dowiemy się, na jakie auta w polskim świecie stanowi najszybsze zapotrzebowanie – wyjaśnia Łukasz Mozolewski. – W doskonalszej pozycji są osoby prowadzące franczyzowe wypożyczalnie samochodów, gdyż mogą stosować z teorii i poznania franczyzodawcy, posiadają również ułatwiony wstęp do floty pojazdów. Dzięki temu zamiast denerwować się o finansowanie kolejnych zakupów, franczyzobiorca może skoncentrować się na pozyskiwaniu klientów.

 

Kosztowny interes

 

Największym problemem, z jakim muszą zmierzyć się przyszli właściciele wypożyczalni samochodów, są koszty stworzenia, a później utrzymania floty. Pojazdy można zakupić na kredyt, dostać w leasing, lub wziąć z oferty wynajmu długoterminowego. Choć koszty kredytowania lub leasingu powtarzają się gorsze od wynajmu długoterminowego, to natomiast potrzeba do nich doliczyć również wydatki na serwisowanie, przeglądy, komunikacji i przechowywanie ogumienia. Popularniejszym i odpowiedniejszym rozwiązaniem jest wynajem długoterminowy, bo wszystkim zwraca się firma dysponująca flotą.

– Jeżeli chcemy otworzyć wypożyczalnię, jaka obejmuje w domowej możliwości 20 samochodów, wtedy na sfinansowanie ich zakupu potrzeba nam co kilka 1 mln zł. Dlatego ogólnopolską sieć są Wypożyczalnia aut Olsztyn w bycie rozwijać tylko firmy mające dużym pieniądzem lub zdolnością kredytową – mówi Łukasz Mozolewski.

 

Sporo kosztuje również utrzymanie floty. Im modniejsze i piękniejsze pojazdy nosimy w własnej możliwości, tym jaśniejsze są koszty ich zachowania, ale jeszcze można na nich więcej zarobić.

– O ile utrzymywanie małych nowych aut nie przekracza kwoty 1,5 tys. zł miesięcznie za pracę, obecne w sukcesu pojazdów prestiżowych ilość ta sięga kilku tys. zł – wyjaśnia Mozolewski.

 

Podliczając koszty prowadzenia wypożyczalni samochodów trzeba jeszcze uwzględnić: czynsz za wynajem biura, wynagrodzenia dla ludzi, prowadzenie działań reklamowych, albo też koszty podstawiania aut do odbiorców. Średnie miesięczne koszty zależą czyli w szybkiej sile od wartości posiadanej floty oraz od liczby obsługiwanych zleceń.

 

Biznes na doczepkę

 

Rozmawiając o prowadzeniu wypożyczalni aut nie należy zapominać o przyczepach. Nie wszystek jest właścicielem busa lub kombi, a przyczepa pozwala przewieźć prawie wszystko – materiały budowlane, meble w trakcie przeprowadzki, czy tylko co zakupioną lodówkę. Stacje paliw Orlen i Statoil bawią się wypożyczaniem seryjnie produkowanych przyczep, ale wybór stanowi daleko mały. Użytkownicy zawierający istotniejsze zaufania korzystają z innych elementów. Drinku z nich jest firma Ta-No, założona 15 lat temu przez Tadeusza Nockoskiego, polecająca się wypożyczaniem, naprawą, pracą i przyczep oraz zabudową aut.

 

– W swej firmie można pożyczyć blisko sto przyczep w 30 rodzajach. Klienci posiadają specjalne wymagania dotyczące parametrów, takich jak: długość, wysokość, rozstaw osi, ładowność, specjalne mocowania, a nawet kolor. Jeśli żadna przyczepa nie spełnia wymagań, sami prowadzimy ją pod kształt i dodajemy homologację, jeśli klient sobie tego życzy. Indywidualne zamówienie realizujemy z indywidualnego dnia do półtora miesiąca. Wiemy, że użytkownicy nie zawsze używają sprzętu razem z życiem i wożą na dowód cięższy ładunek niż powinni, dlatego instalujemy dodatkowe wzmocnienia konstrukcji – mówi Jakub Nockoski, dyrektor marketingu Ta-No i zarazem syn właściciela.

 

Oprócz przyczep, firma świadczy także specjalne pasy oraz kliny mocujące. Koszt pożyczenia dwukołowego samochodu na samą dzień waha się od 30 do 220 zł. Przy okresie większym niż cztery dni cena podlega negocjacji. Każda z przyczep jest obowiązkowe ubezpieczenie OC, którego roczny koszt wynosi 30-100 zł. Zniżki można zdobyć dzięki prowadzeniu floty przyczep – tak toż gdy istnieje ostatnie w sukcesie samochodów. Klient podpisuje ponadto stosowną umowę, w jakiej wiąże się do pokrycia kosztów ewentualnych szkód. Droższe przyczepy mają wmontowany GPS, dzięki któremu właściciel może zobaczyć, gdzie szuka się jego sprzęt. Ta-No od kilku lat nawiązuje współpracę z kumplami z odległych stronie Polski – z Gdyni, Katowic, Poznania, Łodzi, Lubonia.

– Biznes opłaca się nie dopiero w prawdziwych miastach, dobra pozycja to i okolica ruchliwej drogi, dlatego mój artykuł znajduje się przy trasie Warszawa-Katowice. Ważny jest godny plac na sprzęt, nie potrzeba specjalnych zabudowań. Seryjna produkcja przyczep bagażowych pod marką Krafter, którą wpisaliśmy w aktualnym roku, sprawiła że zdecydowaliśmy się na szukanie partnerów, którzy poprowadzą wypożyczalnię oraz zostaną dilerami tworzonego przez nas sprzętu. Przedsiębiorcy, którzy podpiszą z nami umowę, będą potrafili zająć się sprzedażą i wypożyczeniem przyczep Krafter na gruncie całego świecie – mówi Jakub Nockoski.

 

Taki sklep można wykonywać jako dodatkową usługę w ramach już będącej firmy. Wystarczy teren, gdzie będzie był sprzęt – na dowód stacja benzynowa, zakład blacharski lub wulkanizacja. Optymalnym miejscem do robienia sklepu jest sąsiedztwo ruchliwej drogi przy wylocie z ważniejszego miasta.